Donar-se d'alta al Registre

L’article 158.4 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refósde la Llei municipal i de règim local de Catalunya (LMRLC), disposa que sens perjudicidel Registre general d'Associacions de la Generalitat, els municipis han d’establir unregistre d’associacions propi en el qual s’han d’inscriure totes les entitats i associacionsconstituïdes per a la defensa dels interessos generals i sectorials dels veïns.

D’altra banda, i d’acord amb el que estableixen els articles 232 a 236 del Reial Decret

2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, la inscripció en el registre comporta per les entitats i associacions el reconeixement d’un seguit d’avantatges i drets com ara rebre subvencions, utilitzar les instal·lacions municipals, rebre informació de l’Ajuntament i formar part d’òrgans participatius municipals.

L’article 11.3.b) de l’Ordenança General de Subvencions de l’Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos (BOPB 27/12/2019), disposa que per a sol·licitar subvencions, les entitats o associacions han d’estar legalment constituïdes i inscrites al Registre Municipal d'Entitats d'aquest Ajuntament.

La inscripció en el Registre Municipal d’Entitats i Associacions és requisit indispensable per obtenir subvencions en les diferents convocatòries que realitzi l’Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos en aquest àmbit.

Les entitats i associacions s’han d’inscriure en el Registre Municipal d’Entitats i Associacions per a l’exercici dels drets reconeguts en aquest Reglament.

Es podran inscriure en el Registre totes les entitats sense ànim de lucre que estiguin legalment constituïdes, que tinguin el seu domicili social o el seu àmbit d’actuació a Santa Margarida i els Monjos.