- MIDA DEL TEXT:
- SENSE ESTILS
La campanya comercial i turística Compra a prop i descobreix el teu entorn, iniciarà la novena edició aquest cap de setmana amb la participació de 125 establiments de Santa Margarida i els Monjos, Olèrdola i Castellet i la Gornal i 78 premis.
La presentació de l’edició d’enguany va tenir lloc a les Caves Oriol Rossell amb la presència dels Imma Ferret i Xavier Revuelta i de la regidora d’Olèrdola Mireia Mancera.
La campanya va néixer l’any 2014 de la col·laboració entre els tres municipis amb l’objectiu que el veïnat de cada poble conegui l’oferta comercial i turística de la resta i es donin a conèixer elements patrimonials, turístics i comercials. Sota el nom Parcs del Penedès, busca el nexe d’unió entre els municipis.
Impacte econòmic
L’alcaldessa de Santa Margarida i els Monjos, Imma Ferret, ha destacat que la iniciativa genera un alt impacte econòmic. Es calcula que per cada euro de despesa, el retorn generat és de 136,8 €, segons un estudi encarregat pels tres municipis.
El moviment econòmic es deu a la celebració de la campanya comercial tot i que no tot el diner queda en l'economia local perquè aquí també s'hi inclouen els fluxos econòmics derivats del transport, la logística dels intercanvis comercials (relacions amb proveïdors...) i també cal tenir en compte que no el 100% dels consumidors són locals, sinó que també n'hi ha de comarcals.
Participació
Per participar a la campanya “Compra a prop i descobreix el teu entorn” caldrà emplenar una butlleta i deixar-la a les urnes que hi haurà a cada establiment col·laborador. Entre totes les butlletes emplenades es farà un sorteig de 78 de premis, que inclouen àpats a restaurants, visites turístiques, visites a cellers o lots de productes d’alimentació.
Davant el bon funcionament d’altres anys, també es podrà participar amb un formulari electrònic al qual s’accedirà a través d’un codi QR que hi ha als establiments i a les butlletes de la campanya.
D’aquesta manera, s’han imprès un total de 40 mil butlletes de participació, per tal de reduir la butlleta amb paper ja que la butlleta electrònica cada any agafa més protagonisme.
Difusió
Com a novetat d’aquest any s’ha apostat per la comunicació a través de les xarxes socials, tot i que també hi ha inserció a mitjans de les experiències turístiques dels tres municipis.
La proposta està enfocada al veïnat dels tres municipis, si bé hi podrà participar tothom que compri en els establiments adherits. Tot sota l’objectiu de donar a conèixer l’oferta comercial i turística d’Olèrdola, Castellet i la Gornal i Santa Margarida i els Monjos.
Amb tot, la campanya s’allargarà fins al 20 de novembre i el lliurament de premis es durà a terme l’1 de desembre a la Masia de Mas Catarro de Santa Margarida i els Monjos.